World Television

From SourceWatch
Revision as of 19:30, 30 July 2007 by Stansand (Talk | contribs)

(diff) ←Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision→ (diff)
Jump to: navigation, search

World Television is a London-based public relations company that specialises in corporate communications, news production, webcasting and event management.

While headquartered in London, World Television also has offices in Frankfurt, Madrid, Nelson (New Zealand), Stockholm, Sydney and Zurich.

It describes itself as "Europe's No. 1 video webcaster" that emplys 80 full time media professionals. [1] It produces video news releases, B-roll vide, Satellite Media Tours and internal video projects for corporate, governments and non-profit groups.

Working for The British Government

On its website World Television states that it "understands that governments can use television actively to sow a deeper, broader understanding of key policies and ideas. It can also improve perceptions of a country overseas. Positive information covers editorial subjects ranging from political news, business, culture, environment, health, science, technology and sport." [2]

In 2002, the British government "launched a little-known television propaganda service that seems to mimic the U.S. government's deceptive approach to fake news," writes David Miller. British Satellite News (BSN) is produced by the company World Television, which "also makes corporate videos and fake news clips for corporations such as GlaxoSmithKline, BP and Nestle." BSN reports are sent to more than 400 stations worldwide and used regularly by 185 stations, including those in Russia, Malaysia, Indonesia and "14 of the 17 Middle East countries." [3]

Miller notes a "suggested intro" to one BNS piece that reads, "This year is not the first time an outside power has sought to construct a modern, democratic, liberal state in Iraq. Britain tried to do the same in the 1920s." Miller writes, "In reality the 1920 occupation led immediately to a popular revolt that was ruthlessly suppressed. A puppet monarchy was imposed, which was neither 'modern' nor 'democratic.'" [4]

World Television describes BSN as "the world's most successful public diplomacy broadcast news service, on behalf of the Foreign and Commonwealth Office." and that it has also "produced Towards Freedom Television on behalf of the UK Government. Towards Freedom was a daily Arabic language television service, which allowed the coalition to deliver a balanced news and information service direct to the people of Iraq." [5]

Contact details

World Television
8 Fitzroy Square
London
W1T 5HN
Tel: +44 (0) 20 7388 8555
Email: info AT world-television.com
Web: http://www.world-television.com/index.php?id=3

Other SourceWatch resources

External links