Dan Rather

From SourceWatch
(Redirected from Rathergate)
Jump to: navigation, search

Dan Rather was the anchor of the CBS Evening News for 24 years, from March 9, 1981 to March 9, 2005. He also contributed to CBS' 60 Minutes.[1]

Rather announced on November 22, 2004, that he was retiring as news anchor on the Evening News on March 9, 2005.[2]

Rather was hired by HDNet in November 2006[3] and is currently the host of Dan Rather Reports at HDNet Original Programming.[4].


Rather sues CBS

On September 19, 2007, Rather filed a $70 million lawsuit[5] in the Supreme Court of the State of New York against CBS, "alleging the network made him a 'scapegoat' for a discredited story about" President George W. Bush's National Guard service. Also named in the suit are "CBS President and CEO Leslie Moonves, Viacom Inc., Viacom Chairman Sumner Redstone and former CBS News President Andrew Heyward. (At the time Viacom Inc. owned CBS. But Viacom and CBS Corp. split into two different companies in January 2006.)"[6]

This article is part of the Tobacco portal on Sourcewatch funded from 2006 - 2009 by the American Legacy Foundation.

Resources

Related SourceWatch articles

References


External articles

2004

2005

2007

External resources

Profiles

Websites

<tdo>resource_id=29343 resource_code=rather_dan search_term=Dan Rather</tdo>