Gazeta Wyborcza

From SourceWatch
Jump to: navigation, search

"Gazeta Wyborcza "was established... as a daily representing the [US government, George Soros and National Endowment for Democracy-backed] Solidarity opposition" during this crucial 1989 election that saw the ouster of the incumbent government and the success of the so-called Velvet revolution...

"According to the Polish American Library, the National Endowment for Democracy was actually "the original funding source for Gazeta Wyborcza." Moreover, in 2000, Gazeta Wyborcza awarded George Soros with the title of Man of Year for his support to civil society movement in Eastern and Central Europe. Soros had of course been very active in his support of Solidarity, and in 1988 he created the Stefan Batory Foundation (an ostensibly "independent private Polish foundation") to help direct his democracy-manipulating efforts. Currently the Batory Foundation's largest funder, aside from the Open Society Institute, is the Ford Foundation, but the Batory Foundation has also received funding from other "democratic" groups like the National Endowment for Democracy and Freedom House." [1]

Resources and articles

Related Sourcewatch

References

  1. swans Caring For Haiti, organizational web page, accessed March 31, 2013.